diumenge, 12 de gener del 2014

Cas Kite Projecte final: I als 18 Què?

Cas Kite Projecte Final: I  als 18 què? 


Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén


Els alumnes d’un centre d’acollida, s’han implicat en un projecte culinari per tal de preparar-se per a un futur. Han après treballar amb diversos utensilis i ingredients, en grups cooperatius, integrant les noves tecnologies i han plasmat els seus resultats en receptari virtual que han compartit entre ells.


Índex
Contingut
Observacions
Context General


Experiència en ensenyament
Adolescents
Nois i noies que viuen en un centre d’acollida de l Generalitat
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Ús de la xarxa i programes office majoritàriament.


Tipus d’escola
Centre d’acollida

Localització del centre
No s’especifica
---
Connexió
 Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Sala específica
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Mitjana-baixa 
Són alumnes amb pocs recursos
Context de la història o cas


Nivell dels alumnes
ESO-Batxillerat
---
Àrea / unitat
Noves tecnologies, cuina

Fites en la història


Activitats planificades a la sessió o unitat
  1. D’aquí a 5 anys...
  2. Fem un pastís
  3. La recepta que més m’agrada és...


  1. Vull deixar-te provar...
  2. Receptari
Conversa
Elaboració d’un pastís de manera conjunta
Conversa amb els companys
Elaboració d’una recepta de cada alumne
Elaboració d’un receptari compartit.


Nivell d’aprenentatge esperat
Aprendre a ser hàbil en l’ús de les tic aplicades a la vida personal i a l’ àmbit culinari, adquirir hàbits d’ autonomia, saber treballar en grup de forma cooperativa.
---
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC a la vida diària i a l’àmbit culinari.
---
Activitats de la història o cas


Tecnologies utilitzades
Xarxes socials, núvol
 
Raó per la qual la fa servir
Creació i compartició de les receptes que han creat.
---
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)


Dificultats trobades

---
Ajuda / col·laboració emprada
Col·laboració de la psicopedagoga
---
Rol del professor
Guia i mediadora del procés
---
Rol de l’estudiant
Actiu i participatiu, conscient del seu aprenentatge.
---
Resultats


Observacions
Els alumnes realitzen les activitats molt engrescats i amb una gran participació i motivació.

Avaluació de l’aprenentatge
Autoavaluació i rúbrica
---
Lliçó apresa pel professor
Que els alumnes han realitzat un aprenentatge significatiu que realment s'ha basat en un problema real i que n'han gaudit, participant activament i de forma col·laborativa. Ha estat un bon projecte.

HISTÒRIA COMPLETA

Aquest projecte és el fruit final d'un llarg recorregut. Després de treballar diferents recursos, diferents conceptes i d'anar madurant-los, vam recollir-los i aplicar-los per dissenyar un projecte basat en l'aprenentatge significatiu i les noves tecnologies.
Juntament amb la meva companya Rosa vam organitzar-nos i vam decidir realitzar un programa culinari adreçat a alumnes d'un centre d'acollida per tal de que quan en sortissin fossin autònoms i es poguessin valer per si mateixos.

Vam proposar 6 activitats totes relacionades i presentades en una línia on la cooperació entre companys, el compartir, la comunicació s'unien amb la cuina i es va formar un àmbit de treball molt participatiu i dinàmic.
La idea principal era que els joves reflexionessin sobre els seu futur i prenguessin consciència de que han d'anar adquirint una autonomia per tal de poder viure en societat sense dependre de ningú. Després d'aquesta reflexió vam anar treballant diverses receptes amb diversos motius: un pastís pel caga tió, les seves receptes preferides, receptes per compartir i un receptari final.
Totes orientades a passar una bona estona amb els companys, compartint idees, reflexions, aprenent i adqurint hàbits i habilitats.

Principalment les activitats culinàries es van realitzar a la cuina i l'última activitat on es creà el receptari virtual per compartir-lo es va realitzar a la sala, juntament amb l'avaluació i autoavaluació.
Cal dir que els joves es van mostrar molt participatius i dinàmics i la proposta els va agradar molt. Van adquirir autonomia, responsabilitats, van evolucionar com a persones... en definitiva va ser un projecte molt positiu.

Vam quedar molt contentes amb els resultats obtinguts, tot i que ens hagués agradat poder realitzar documentació gràfica que per normativa del centre no va ser permès.
Totes dues hem realitzat un gran aprenentatge i hem pogut veure la nostra evolució amb la culminació d'aquest projecte i la seva posada en pràctica amb èxit i ha estat tota una satisfacció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada