Cas
Kite Projecte Final: I als 18 què? |
|
|||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén |
|
|||
Els
alumnes d’un centre d’acollida, s’han implicat en un
projecte culinari per tal de preparar-se per a un futur. Han après
treballar amb diversos utensilis i ingredients, en grups
cooperatius, integrant les noves tecnologies i han plasmat els
seus resultats en receptari virtual que han compartit entre ells. |
|
|||
Índex |
Contingut |
Observacions |
||
Context
General |
|
|||
Experiència
en ensenyament |
Adolescents
|
Nois
i noies que viuen en un centre d’acollida de l Generalitat |
||
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC |
Ús
de la xarxa i programes office majoritàriament.
|
|
||
Tipus
d’escola
|
Centre
d’acollida |
|
||
Localització
del centre |
No
s’especifica
|
---
|
||
Connexió |
Internet |
---
|
||
Localització
dels recursos tecnològics
|
Sala
específica |
---
|
||
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Mitjana-baixa |
Són
alumnes amb pocs recursos |
||
Context
de la història o cas |
|
|||
Nivell
dels alumnes |
ESO-Batxillerat |
---
|
||
Àrea
/ unitat
|
Noves
tecnologies, cuina |
|
||
Fites
en la història
|
|
|||
Activitats
planificades a la sessió o unitat |
|
Conversa
Elaboració
d’un pastís de manera conjunta
Conversa
amb els companys
Elaboració
d’una recepta de cada alumne
Elaboració
d’un receptari compartit.
|
||
|
Aprendre
a ser hàbil en l’ús de les tic aplicades a la vida personal i
a l’ àmbit culinari, adquirir hàbits d’ autonomia, saber
treballar en grup de forma cooperativa.
|
---
|
||
Tipus
d’activitat
|
Aplicació
de les TIC a la vida diària i a l’àmbit culinari. |
---
|
||
Activitats
de la història o cas
|
|
|||
Tecnologies
utilitzades
|
Xarxes
socials, núvol |
|
||
Raó
per la qual la fa servir |
Creació
i compartició de les receptes que han creat. |
---
|
||
Naturalesa
de les activitats (tasques cognitives a realitzar) |
|
|
||
Dificultats
trobades |
|
---
|
||
Ajuda
/ col·laboració emprada |
Col·laboració
de
la psicopedagoga
|
---
|
||
Rol
del professor
|
Guia
i mediadora del procés |
---
|
||
Rol
de l’estudiant |
Actiu
i participatiu, conscient del seu aprenentatge. |
---
|
||
Resultats |
|
|||
Observacions |
Els
alumnes realitzen les activitats molt engrescats i amb una gran
participació i motivació. |
|
||
Avaluació
de l’aprenentatge |
Autoavaluació
i rúbrica |
---
|
||
Lliçó
apresa pel professor |
Que
els alumnes han realitzat un aprenentatge significatiu que
realment s'ha basat en un problema real i que n'han gaudit,
participant activament i de forma col·laborativa. Ha estat un bon
projecte. |
|
HISTÒRIA
COMPLETA
Aquest
projecte és el fruit final d'un llarg recorregut. Després de
treballar diferents recursos, diferents conceptes i d'anar
madurant-los, vam recollir-los i aplicar-los per dissenyar un
projecte basat en l'aprenentatge significatiu i les noves
tecnologies.
Juntament
amb la meva companya Rosa vam organitzar-nos i vam decidir realitzar
un programa culinari adreçat a alumnes d'un centre d'acollida per
tal de que quan en sortissin fossin autònoms i es poguessin valer
per si mateixos.
Vam
proposar 6 activitats totes relacionades i presentades en una línia
on la cooperació entre companys, el compartir, la comunicació
s'unien amb la cuina i es va formar un àmbit de treball molt
participatiu i dinàmic.
La
idea principal era que els joves reflexionessin sobre els seu futur i
prenguessin consciència de que han d'anar adquirint una autonomia
per tal de poder viure en societat sense dependre de ningú. Després
d'aquesta reflexió vam anar treballant diverses receptes amb
diversos motius: un pastís pel caga tió, les seves receptes
preferides, receptes per compartir i un receptari final.
Totes
orientades a passar una bona estona amb els companys, compartint
idees, reflexions, aprenent i adqurint hàbits i habilitats.
Principalment
les activitats culinàries es van realitzar a la cuina i l'última
activitat on es creà el receptari virtual per compartir-lo es va
realitzar a la sala, juntament amb l'avaluació i autoavaluació.
Cal
dir que els joves es van mostrar molt participatius i dinàmics i la
proposta els va agradar molt. Van adquirir autonomia,
responsabilitats, van evolucionar com a persones... en definitiva va
ser un projecte molt positiu.
Vam
quedar molt contentes amb els resultats obtinguts, tot i que ens
hagués agradat poder realitzar documentació gràfica que per
normativa del centre no va ser permès.
Totes
dues hem realitzat un gran aprenentatge i hem pogut veure la nostra
evolució amb la culminació d'aquest projecte i la seva posada en
pràctica amb èxit i ha estat tota una satisfacció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada