Cas Kite del propi aprenentatge
|
|||||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
|||||
L’objectiu es un aprenentatge i un ús competent de les
TIC tant en l’àmbit personal com en l’àmbit educatiu, enfocat a perfeccionar i ampliar els
coneixements per aplicar-los com a professional i sobretot orientats a
l’aprenentatge significatiu.
|
|||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
|||
Context
General
|
|||||
Experiència
en ensenyament
|
Estudiant
de psicopedagogia
Diplomada
en Educació Infantil
|
|
|||
Experiència
/
Nivell
d’expertesa en l’ús de TIC
|
Educadora de suport i mestra d’Escola
Bressol
Nivell d’usuari : Principalment ús de la
xarxa, el correu, alguns programes tipus moviemaker, Excel, Power point,
jclic
|
Em falta força pràctica
|
|||
Tipus
d’escola
|
UOC:
Universitat Oberta de Catalunya
|
|
|||
Localització
del centre
|
La
Xarxa i diferents seus per a realitzar les proves
|
||||
Connexió
|
Internet
|
|
|||
Localització
dels recursos tecnològics
|
Casa
|
|
|||
Context
de la història o cas
|
|||||
Nivell
de
l’ alumne
|
Nivell
mig
|
Vaig
començar amb un nivell força baix i mica en mica amb la pràctica he anat
adquirint més competència tot i que encara haig de millorar i aprendre molt.
|
|||
Àrea /
unitat
|
NTICEDU
|
Objectius:
·
Delimitar
les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia Educativa, discriminant
els seus límits i marcs d'actuació.
·
Valorar
la importància dels factors socioculturals i comunicatius en les situacions
mediades d'aprenentatge.
·
Dissenyar
situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques, que potenciïn
l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.
·
Desenvolupar
una actitud positiva però realista davant de l'aplicació de les TIC a les
situacions d'ensenyament i aprenentatge.
|
|||
Fites
en la història
|
|||||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
1.
Autoavaluació inicial
2.
Debat CTS i aprenentatge
3.
Informe de Síntesis
4.
Projecte TIC i Aprenentatge significatiu
|
|
|||
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Adquirir
les competències necessàries i assolir els objectius proposats en cada
activitat, aplicant en cada cas els recursos necessaris de forma adient.
|
|
|||
Tipus
d’activitat
|
Activitats
individuals o en parella, on es comparteixen els coneixements amb els
companys mitjançant diversos recursos, fòrums, debats, blogs. És dóna molta
importància a l’aprenentatge significatiu mitjançant el constructivisme.
|
|
|||
Activitats
de la història o cas
|
|||||
Tecnologies
utilitzades
|
Portàtil
|
|
|||
Raó
per la qual la fa servir
|
Realitzar
els treballs, consultar materials i assignatures.
|
|
|||
Naturalesa
de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Parteix
d’una autoavaluació sobre el propi coneixement en l’àmbit de les tecnologies,
i es proposa anar realitzant un aprenentatge significatiu, realitzant una
evolució, ampliant conceptes, realitzant una acomodació i finalitzant amb una
reestructuració completa.
|
|
|||
Dificultats
trobades
|
-
En un inici el disseny de la pàgina em va costar
d’assimilar. Era diferent dels altres i em costava trobar la informació.
-
Pel que fa a les pautes també vaig trobar que n’hi
havia molt i molt seguides i vaig tardar una mica en agafar el ritme.
-
El meu punt dèbil ha estat el blog, perquè no he estat
prou al cas de les dates per compartir el resum de les activitats.
|
|
|||
Ajuda
/ col·laboració emprada
|
Diversos
materials, mòduls, fòrums i debats, els companys i el consultor.
|
|
|||
Rol
del professor
|
Guia i
orientador en les activitats: molt actiu.
|
|
|||
Rol de
l’estudiant
|
Actiu
i participatiu, conscient de la seva evolució i del seu propi aprenentatge
|
|
|||
Resultats
|
|||||
Observacions
|
El resultat ha estat
positiu: he adquirit pràctica en nous programes, he realitzat un aprenentatge
significatiu i una acomodació de nous conceptes i ho he pogut compartir amb
els companys, fet que afavoreix la pròpia avaluació i autocrítica.
|
|
|||
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Avaluació
de les PACS realitzades, de la participació en fòrums i debats, de la
correcta utilització dels recursos de cada activitat.
|
|
Història complerta
L’assignatura es presenta de manera que el propi subjecte
comença avaluant allò que sap sobre les noves tecnologies i quina és al relació
que tenen amb la societat i l’educació. A partir d’aquesta autoavaluació es
comença un aprenentatge i un treball constant per tal d’anar adquirint les
competències necessàries i aplicar-les en l’àmbit educatiu i personal a través
d’una sèrie d’activitats.
A través d’aquestes activitats hem anat visualitzant
diverses maneres d’orientar el treball amb noves tecnologies, hem pogut
utilitzar diversos recursos que ja coneixíem i descobrir-ne de nous. Ha estat
un treball molt compartit amb els companys mitjançant diversos espais de l’aula
com els debats, els fòrums i les diverses carpetes que ha creat el consultor.
Aquesta metodologia de treball permet fer un millor aprenentatge, més
significatiu, ja que exigeix adquirir uns conceptes, acomodar-los i
compartir-los, de manera que un mateix s’adona d’allò que ha après, el que no
ha entès, pot ajudar a un company... per tant, és una gran manera de posar en
marxa els esquemes de coneixement i els nous conceptes acomodats.
L’estructura de l’assignatura començant per l’autoavaluació
i finalitzant amb el projecte ha permès seguir l’evolució del propi
aprenentatge, d’aquesta manera hem pogut anar acomodant progressivament els
nous coneixements, posar-los en pràctica i adonar-nos de com hem anat adquirint
competències i millorant durant tota l’assignatura.
Una de les coses més importants ha estat relacionar tot
el món de les noves tecnologies amb el constructivisme i l’aprenentatge
significatiu. És la base sobre la qual hem anat treballant i s’han enfocat les
diferents activitats. És una eina que hem d’utilitzar com a professionals i que
ens ofereix un ampli ventall d’oportunitats per a treballar amb els nostres
alumnes i aconseguir resultats molt positius, com hem pogut veure especialment
en el projecte final, per tant, ha estat molt ben orientada i en ha permès
realitzar un on aprenentatge que d’ara endavant podrem perfeccionar i aplicar
en moltes ocasions.
Els recursos que ens ha proposat el consultor també han
estat molt útils i ens han permès comunicar-nos i compartir molt bé els dubtes,
coneixements i aprenentatges amb els companys, tant els debats, com els fòrums
i els blogs, han estat propostes que han funcionat molt bé i ens han ajudat a
completar els nostres aprenentatges.
Pel que fa a l’avaluació, ha estat molt complerta i se’ns
ha permès autoavaluar-nos, per fer-nos partícips del procés i sobretot per se
conscients d’allò que hem fet bé i allò que hem de millorar, donant-nos la
oportunitat de poder recuperar activitats anteriors. El consultor ha fet una
gran tasca com a guia i orientador i ha estat present en tot moment en les
diferents activitats, consultes, animant-nos amb la feina i ajudant-nos amb les
dificultats.
En definitiva, ha estat una gran experiència
d’aprenentatge, tant pel contingut de l’assignatura com pels moments que hem
anat compartint amb els companys, ha
estat un paler.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada